Recenze: Petra Neomillnerová - Zmetek z temnot

1. června 2015 v 12:06 |  Audioknihy
Zmetek z temnot Obálka knihy

Autor: Petra Neomillnerová

Krásný slunečný den všéééém. A všechno nejlepší k svátku lidi. A to myslím všem, protože každý jsme něčí dítě ne? To s věkem a plnoletostí nemá co dělat. :D Dneska se mrkneme na jednu boží novelku - v její audiovizi - od Petry Neomillnerové, kterou jsem nedávno doposlouchala. Nese jméno Zmetek z temnot a jde o klasickou fantasy záležitost. Tenhle počin nemá na svědomí nikdo jiný než pánové z vydavatelství Walker a Volf, kteří sice posledně moc nezabodovali (Muži, kteří mě zkazili, nebyli úplně šťastná volba), ale teď si opět zlepšili reputaci neb Zmetek z temnot je fakt super. :)

Znáte Zaklínačku Lotu? Někteří možná jo jiní zase ne. Já sem až do téhle chvíle byla celkem nepoznamenaná tvorbou Petry Neomillnerové a o Zaklínačce Lotě jsem jen slyšela, ale pak se všechno změnilo. Přišel mi totiž nový recenzák - Zmetek z temnot - jeho ústřední postavou je právě tahle fajnová dívenka, která to sice v životě asi neměla úplně jednoduchý, ale i přesto se dokázala vypracovat na docela prosáklou zabiječku nejrůznějších příšer, které sužují lid. Takový Van Helsing v sukních. Zmetek z temno nám o ní sice moc neprozradí, ale i tak vám Lota docela přiroste k srdci - proto taky doufám, že se klucí z vydavatelství pustí i do celého namlouvání knížky Zaklínačka Lota, kterou jsem viděla v knihovně. Předpokládám, že tam se o téhle slečně dozvíme víc a bude stejně akční jako prvotní novelka. Ale zpátky ke zmetkovi.

V téhle audiovce se setkáváme tedy s již zmíněnou Lotou a jejími přáteli ve zbrani. Mimo jiné i se sympatickým vampírem Uriášem, který je v současné době pro Lotu víc než jen přítelem. :D Co je ale podstatné…celá parta se vydává do jisté vesničky, která je zužována příšernými monstry, které, jak se brzy ukáže, nejde úplně zabít. Ani na zranění moc nereagují. Jsou obrovská, nebezpečná, evidentně bez jakéhokoli prahu citlivosti a navíc se chovají jako stroje vedené docela slušně chorým mozkem, který je možná odněkud z dálky řídí - ale nejde o roboty, abych vás vyvedla z bludu. :D A právě kolem celého boje a vymýšlení taktiky jak je nadobro sprovodit ze světa se točí většina příběhu téhle parádní audionovelky. Samozřejmě se tam řeší i pár dalších věcí, ale to bych vám už zase prozradila víc, než bych si přála.

Zmetek z temnot se mi opravdu moc líbil. Byl to takový ten příjemný odpočinkový poslech po práci, kdy sem mohla v klidu zavřít očíčka a relaxovat. Navíc…Daniela Choděrová, která je narátorkou téhle novelky se moc dobře poslouchala a dala do děje ten patřičný šmrnc. U ní člověk hnedka poznal, jestli jde o scénu akčnější nebo o popis děje či obyčejných dialogů jednotlivých postav. Taky bylo poznat, kdo zrovna co říká - postavy nijak nesplývaly dohromady a člověk se tak parádně v jednotlivých rozpravách orientoval. Takže za to má tahle narátorka palec nahoru a já doufám, že jí zase brzo uslyším.

Neopominu ani parádní ozvučený a hudební doprovod, který je ale u Walkera s Volfem výborný vždycky. Je parádně zvolený, zakomponovaný patřičně do děje a navíc je namixován tak, že už při prvních tónech, kterými u nich audiokniha vždycky začíná, víte, zda půjde o detektivku, romantiku nebo spíš o něco akčnějšího. Ta hudba prostě navozuje tu pravou atmosféru a uznejte sami, že to u audioknih - ať už u jakýchkoli - udělá hodně. Takže si Zmetka z temnot od Vydavatelství Walker a Volf rozhodně pořiďte. Neprohloupíte.