Recenze: Sir Arthur Conan Doyle - Studie v šarlatové

29. července 2015 v 16:12 |  Audioknihy
Sir Arthur Conan Doyle Studie v šarlatové

Autor: Sir Arthur Conan Doyle

Poskyto: Radioservis

Vážení a milí čtenáři tohohle blogu. Mám tu pro vás další recenzi na audioknížku od společnosti Radioservis, takže se pohodlně usaďte a deme na to. A upozorňuju předem, že dneska to nebude úplně odvázaná receze plná obdivných vzdechů, ale i přesto tu jisté pochvaly budou, to se nebojte. :)

Tak a dneska se budeme bavit o namluveném podání detektivního příběhu od Sira Arthura Conana Doyla a tím pádem se setkáme s jeho slavným detektivem Sherlockem a jeho věrným pomocníkem Watsonem. Jak určitě všichni víte, těhle detektivek je opravdu hodně a byly i velmi dobře (až na ten poslední díl, kterej se mi nelíbil) zfilmovaný. V tuto chvíli se ale budeme bavit o příběhu s názvem Studie v šarlatové. Bystrý čtenář a znalec už teď ví, že jde o první díl ze série detektivek o Sherlockovi, který kdy Artur vytvořil. :) A jak se mi líbila? To už se dočtete v následujících řádných a odstavcích.

Poněvadž jde o první díl, museli se naši hrdinové teprve seznámit, to je snad naprosto logickej krok, ne? Takže příběh se odvíjí následovně: Doktor Watson se s jistým zraněním vrací z Afghánistánu a dává si sraz se svým dávným přítelem Stamfordem. Ten ho shodou okolností, náhod nebo řízením osudu seznámí s naším slavným Sherlockem a jelikož si tihle dva hnedle padnou do oka pořídí si spolu byt. No v tuto chvíli Watson zjišťuje, čím se Sherlock vlastně živí a určitě vám nemusím vykládat, jak to všechno dopadne, že?

Jejich prvním a dejme tomu i společným případem se stává podivná vražda muže, jehož mrtvola je nalezena ve zchátralém domě na okraji Londýna. Co je hodně podivný je fakt, že je na místě krev - jo uznávám to by u vraždy nebylo až zas tak divný, jako spíš to, že muž nemá žádné zranění a tím pádem nemá, no neměl, z čeho krvácet. Navíc je tou krví, která patří bůh ví komu, na jedné ze stěn napsané jméno. Ženské jméno. Takže vyvstává otázka kdo je tou záhadnou Rachel jejíž jméno svítí na zdi stejně jasně jako led žárovka? Co má s mrvím mužem společného? A co víc…mohla by ona být jeho vrahem, nebo je jenom pádným důvodem k vraždě…

Musim se přiznat, že ač mne příběh jako takový moc nebavil - Sherlock prostě není moje krevní skupina - tak se mi moc líbilo provedení jakým byla knížka namluvená. Nemá totiž jednoho jediného narátora, ale hned několik. Celá audiokniha je vlastně pojatá jako hra, což je moc super. Každou postavu tedy mluví někdo jiný a celkový zážitek s příběhu je tak o hodně lepší, než kdyby jí namluvil jeden jediný člověk. Ne že by takovhle provedení knížek vůbec nelíbilo to vůbec. Když je dobrej orátor, tak i jako solitér dokáže s knížkou udělat divy, ale tohle má přeci jen svoje kouzlo. Takže za tohle má Studie v šarlatové jasnej palec nahoru. Příběh jako takový mne moc nezaujal, ale to je prostě můj trabl…já sem si k Sherlockovi nějak nikdy nedokázala najít cestu. Audioknížku každopádně doporučuju každému milovníkovi Conanových knížek, protože je to úplně nový a jedinečný zážitek.