Recenze: Alexandra Potter - Není přání jako přání

8. srpna 2015 v 12:23 |  Audioknihy
Alexandra Potter Není přání jako přání

Autor: Alexandra Potter

Národe národe tak mě tu máš zase. No a dneska se podíváme na další z mnoha a mnoha audioknih, které mám k dispozici od vydavatelství Radioservis, za což jim moc děkuju. No a dneska se podíváme na audioknížku není přání jako přání. Autorkou téhle knížky a tím pádem i audioknížky je poměrně úspěšná autorka literatury pro žena Alexandry Potter.

Abych pravdu řekla, tak bych sama od sebe po takovýhle knížce a i autorce nešáhla, protože tohle není typ literatury, který bych vyhledávala, ale když už tu ta možnost byla a Není přání jako přání mi přišlo do pošty, tak jí přece nenechám ležet ladem ne? :D A ve finále to dopadlo tak, jak sem si myslela. Žádná velká lambáda, ale jako oddechovka na večer, když přídete utahaný z práce a nechce se vám koukat do písmenek, je to docela dobrá věc. Takže se k tomu stavim tak jakože neutrálně. Určitě to není věc, ze který bych se posadila na prdel, ale nijaký extrémní výhrady k tomu nemám.

Děj je asi takovýhle. Hlavní hrdinka je osamostatněná Londýňanka Heather, která je zhrzená svým přítelem - no teď už vlastně bývalým přítelem, který jí soustavně podváděl - a nějak se pere se svejma pocitama a hldá náplast na svoje zlomené srdce. Po tom zmetkovi jí nezbylo nic než zlomené srdce, vzpomínky, které bolí a pálí jako rozžhavené dráty a nesplacený byt. No…na jednu zhrzenou a nešťastnou ženskou je toho zkrátka moc.

Všechno se tak nějak změní v okamžiku, kdy se Heather do života připlete podivná a tajemná cikánka, která jí z nějakýho pofiderního důvodu vnutí vřes. A že prý pro štěstí. A prý i plní přání. No tak neberte to, že jo? Zoufalej člověk, dělá zoufalý věci, takže naše hrdinka si tupetu kyti vezme. No a to e začnou dít věci, to byste neřekli. No ale lehce nabyté štěstí nemá pochopitelně dlouhého trvání a Heather se musí velmi brzo rozhodnout, zda zůstane ve světě splněných přání, kde je pokojená a šťastná - no kdo by kurva nebyl, že jo? - nebo si ujasní priority a postaví se opět na vlastní nohy. A to bez kouzel.

Jak už jsem psala na začátku. Není přání jako přání není bůh ví jakej literární zázrak, ale je oddechovka je to velice milé a příjemné čtení - v tomto případě samozřejmě poslech. Nijak sem se u knížky nenudila, ale zároveň mne nic nenutilo k tomu u ní setrvávat nějak výrazně dlouho a těšit se na další kapitolu. Jna Stryková, která tuhle knížku namluvila, byla velice příjemnou narátorkou a já velmi oceňuju, že si Radioservis vybral právě jí. Její přednes byl procítěnej a hodně emotivní, což je u audioknihy naprosto jasný a předem daný předpoklad. Ani ona jí však nedokázala dát nic, co by mě fakt uhranulo. To ale nic nemělní na tom, že si Alexandra Potter najde svoje příniznivce a stálé a věrné čtenáře. A já jí to se srdce přeju.