Recenze: Giacomo Puccini - Turandot

29. září 2015 v 15:01 |  Audioknihy
Hudební škola na CD Nebojte se klasiky! 16 Giacomo Puccini: Turandot
Název: Turandot

Autor: Giacomo Puccini

Zdaréééc lidi. Tak vám na začátek řeknu něco málo ze svého momentální žití jo? Už konečně a báječně bydlim, takže se brzy těšte na nějaký video. No a taky totálně moc pracuju a pařim!!! :) Jakože včera sem byla rozhodně hvězda večera. No ale i přes tu děsivou pracovní vytíženost a zvelebovací organizaci bytečku si najdu čas na to, abych vám něco pěkného napsala. :) Tak třeba kupříkladu teďka se podíváme na to, jak moc se mi líbila audiokniha Turandot - i když je fakt, že se nejedná o klasickou audioknihu, ale o dramatizaci operního příběhu, který kdysi v dávných dobách napsal Giacomo Puccini.

Možná to mnohé z vás překvapí, ale já mám operu docela dost ráda a fakt si jí dokážu užít, takže když sem Turandota našla ve schránce, moje srdéčko vyloženě zaplesalo. A ve finále sem si ten poslech i docela užila. Je fakt, že sem si zprvu myslela, že jde o operu jako takovou - řekněme o divadelní záznam z vystoupení, ale pak sem si Turandota pustila a prozkoumala víc, a i když sem byla vyvedena z omylu, tak sem s celkovym výsledkem byla v celku spokojená. I když si pořád myslím, že operu jako takovou bych si prostě užila víc, ale to je už čistě můj postoj, protože vím o čem Turandot je a tudíž sem v podstatě nepotřebovala ty vyprávěcí a dějové části, který pro mne byly naprosto zbytečné a spíš mě občas vyrušili z takového toho božího, trochu hypnotického stavu, kdy sem si vychutnávala jen tu hudbu a text písní - ty sou teda v italštině, ale to mi teda vůbec nevadilo. No a protože je mi jasný, že ne každej holduje opeře a ne každej ví, o čem tahle opera je, tak je na místě malá rekapitulace děje.

Takže. Jde v podstatě o klasický pohádkový příběh, který byl zpracován už mnohokrát a na nespočet různých způsobů. Naposled co si tak mapatuju se toho ujmul Troška se svojí Nejkrásnější hádankou. No a teď už sem snad prozradila, že tu máme hlavní hrdinku, princeznu Turandot, - jo taky sem si jako malá myslela, že je to chlap - která evidentně neví, co roupama, protože si vymyslí pár pitomejch hádanek s tim, že si vezme jedině toho, kdo je uhádne. No a kdo ne, tak ten má smůlu a za svojí opovážlivost zaplatí životem. No a jak už to tak bývá, najdou se kvanta odvážlivců, kteří na svoji sebedůvěru šeredně doplatili. Až se jednoho dne objeví jistý princ, který evidentně všechno změní. A to není zas takovej spojler páč stejně všichni víte, nebo si domyslíte, jak to celý dopadne.

Ačkoli bych byla fakt ráda, kdybych na cédéčku našla operu jako takovou a ne jakoby vyprávění obohacené o původní písně - a to ještě jen o ty nejznámější a nejslavnější - Turandot sem si ve finále celkem užila. Vyprávěcí části namluvil Josef Somr, který se moc dobře poslouchá a jeho hlas je fakt příjemnej na poslech - nenudí, neruší a neleze člověku na nervy což je u takovýhle věcí hrozně moc důležitý. No a nyní nezbývá nic jinýho, než se s váma rozloučit a udělit závěrečné hodnocení. Nebylo to úplně nejhorší, ale myslím si, že se mi do rukou dostaly i lepší věci, takže srdíčkovej smajlík dneska nebude - ale příště určitě jo. :D Tak zatím pa lidi a zachovejte mi přízeň.