Recenze: Klára Smolíková - Husův dům

12. září 2015 v 14:38 |  Recenzní knihy
Název: Husův dům

Vydalo: Albatros

Ahooj děti moje, takřka vlastní. :D Co takhle se podívat na nějakou nedospěláckou knížku zase, co vy na to? A já tu náhodou jednu mám. A jak jste si už jistě povšimli, jedná se o další a zbrusu novou knížku od Kláry Smolíkové, která je opět - jak už je tomu zvykem - doplněna o báječné ilustrace Honzy Smolíka. A tenkrát se podíváme na zoubek Janu Husovi, který je mně osobně, jako obyvatelce Tábora, velice, ale opravdu velice blízký. Takže se pohodlně usaďte a vydejte se spolu se mnou za dalším dobrodružstvím.

Na samém počátku, než se spolu s holčičkou Blankou, hlavní hrdinou téhle knížky, vydáme po stopách Jana Husa, je třeba říct, že tahle knížka navazuje na jakousi zábavně naučnou sérii knížek téhle dvojice. Do rukou se vám už mohli dostat Husité, Řemesla a Jak se staví město a z osobních zkušeností v práci v knihovně musím říct, že všechny knížky jsou velice žádané a alespoň u nás neustále rozpůjčované, což si myslím, že dokazuje ledacos o jejich atraktivitě pro každého čtenáře. Oni si je totiž půjčujou i dospěláci. :D

Tak, a teď už hurá do Kostnice za Blankou a mluvící husou, protože na nás už netrpělivě čekají.

A ještě ultra mocenská fotka samotné autorky :) To jsem si prostě nemohla odpustit :D

Jak už jsem řekla, hlavní hrdinkou Husova domu je holčička Blanka, která se právě vrací s rodiči z dovolené. Po cestě zastavují v německé Kostnici, kde se Blanka čirou náhodou seznámí s hlídací a navíc ještě mluvící husou, která ji vezme na velice nezvyklý a podivuhodný výlet. Do doby, v níž žil a kázal mistr Jan Hus - a že nepůjde jen o Kostnici, to je snad všem jasné. Spolu s těmihle dvěma - a že tvoří hodně potrefenou dvojku - se vydáme i do Prahy a na chvíli se zastavíme na mém oblíbeném Kozím hrádku, který mám z domova prakticky za humny.

Husův dům je opět úžasnou, vtipnou a hlavně důvtipnou knížkou, která svým čtenářům přináší nejen pobavení a radost s četby, ale především spoustu zajímavých informací, které se dětem - a to nejen těm malým, ale i těm velkým a o dospělých nemluvě - dostanou do hlaviček daleko snadněji a příjemněji, než z nějakého nezáživného šrocení se poznámek z hodin dějepisu. K tomu samozřejmě přispívá nejen poutavý děj, kterému nechybí patřičná zápletka a neodmyslitelný humor a šarm, ale i parádní ilustrace Honzy Smolíka, které celou knížku doplňují. Navíc na čtenáře čeká jakýsi bonus vysvětlivek a snadných a zábavných úkolů ve formě komiksů, které ke knížkám téhle dvojice neodmyslitelně patří.

No a co říci na závěr? Tahle je knížka je prostě super - jako ostatně všechno, co tihle dva spolu vytvoří. :D Já moc děkuju Klárce, že mi knížku s předstihem poslala a že jsem si ji tak mohla přečíst o nějakých 14 dní dřív než všichni ostatní, a zároveň děkuju i paní z Albatrosu, která mi knížku poslala, abych ji měla ve svojí knihovničce vedle ostatních Smolíkovskej knížek. A vy si Husův dům určitě přečtěte. Stojí to za to. A zabere vám to chviličku, protože je to knížka útlá a navíc nehorázně čtivá. A pokud chcete udělat radost nějaké svojí ratolesti, tak podarováním touhle knížkou rozhodně nic nezkazíte. Spíš naopak. :D Ale upozorňuju dopředu - a opět čerpám z osobních zkušeností i z doslechu - pro děti je to čtivo velice návykové. :D