Recenze: Adéla Rosípalová - Pravda 1. - Hledání Pravdy

21. října 2015 v 11:21 |  Recenzní knihy

Autor: Adéla Rosípalová

Vydalo: Má kniha.cz

Poskytlo: Má kniha.cz

Krásnou středu všem. Doufám, že ste přečkali zlom týdne a teď už nás všechny čeká jen ta lepší půlka a pak zasloužený volný víkend. Tentokrát budu mít volno i já, ale budeme s drahým výletit, takže se těšte na video, protože tohle bude znamenat velký zlom v mém dosavadním životě. No ale teď ke knížce a k novému nakladatelství, které jsem shodou okolností objevila.

To bylo totiž tak. Na facebooku se jednou objevila výzva, že jedno malé, myslím, že klidně můžu říct nezávislé, nakladatelství a knihkupectví, hledá recenzenty pro svoje knížky. No, a protože já sem velice nakloněná novým projektům, plánům a vizím - zvlášť, když se týkají knih - tak sem napsala jistému mladíkovi, který výzvu zveřejnil, domluvili sme se a já si mohla z jejich produkce vybrat první knížku. Pokud by vás to zajímalo, tak se více o tomto nakladatelství dozvíte zde. V tuhle chvíli vás tím nechci nijak zatěžovat, ale ráda bych připravila video o nakladatelstvích, se kterými spolupracuji, abyste se o těch nových a malých dozvěděli víc a abych vám řekla, jak moc si všech spoluprací vážím a tak - ale to až později. Teď už se mrkneme na první knížku z produkce nakladatelství Má kniha.cz - jo to sem neřekla, jde jen o internetový obchod a knížky mají jen v elektronické podobě. :)

Já sama píšu a vím, jak moc těžký je najít si uplatnění a něco vydat. Samotné se mi to podařilo až teď, ale zase sem ráda, že to nebyl počin vlastního nákladu, ale že mi povídka vyšla u opravdického nakladatelství v krásné papírové podobě. Je fakt, že je to taky trochu díky mému členství v Jihočeském klubu spisovatelů, kde mi radí a inspirují mne taková jména, jako je třeba František Niedl a další velká jména. Dokonce sme měli i autogramiádu a píárko pro novináře, takže tím teď žiju opravdu hodně. Proto sem se taky rozhodla začít s nimi spolupracovat a pomoci tak novým autorům se zlepšit a vypilovat styl jen tím, že napíšu, co si o jejich knížkách myslím.

Jako první knížku a takovej malej test, sem si od nich vybrala první díl ze série Pravda, která by měla mít, tuším, tři díly. Napsala jí jakási Adéla Rosípalová - možná bych mohla říct, že toto nakladatelství se zaměřuje na vydávání knih mladým a nadějným autorům, kteří by se rádi prosadili na knižním trhu a psaní je zkrátka baví. No to nic…pokračuju dál. Každpádně celý nápad a námět na knížku je moc pěkný, to bylo to první, co mně fakt zaujalo. Hodně mi to připomnělo písničku od Jarka Nohavici Pravda a Lež, protože obě věci pracují se stejným námětem a motivem. A s jakým? No to vám řeknu vzápětí.

Celý příběh se točí kolem puberťačky Spiritky, kterou vychovává poněkud podivínská teta. Co sem tak pochopila a trochu si odvodila, odehrává se celý příběh zhruba v době našeho středověku - alespoň tak mi to připadalo. A podle toho i lidé žijí. Což je pochopitelné. Spiritčinu tetu všichni považují tak trochu za čarodějku, což naší hrdince úplně nevyhovuje, protože se tak nějak veze s ní a to pro mladou pubertální holku není zrovna nejlepší vyhlídka. Jednoho dne se však její život obrátí vzhůru nohama. Její teta za dost podivných a znepokojivých okolností umírá a dívka se o sobě dozvídá skutečnou pravdu. Je totiž dívka Lež a její úkol je v příběhu jasný. Musí najít svoji lepší polovičku. Milou, ochotnou, vstřícnou a láskyplnou Pravdu. Spiritka se tedy vydává na strastiplnou cestu, aby naplnila svoje poslání. A že to nebude jednoduchý úkol je jasný jako facka.

Abych pravdu řekla - bože zrovna slovo PRAVDA je pro tuhle knížku fakt výstižný - tak sem zpočátku byla z knížky trochu na rozpacích. Přišlo mi to hodně dětské a občas to docela skřípalo, takže sem knížce nedávala úplně moc šanci na uspokojivý hodnocení. Od půlky už to ale začalo být lepší a bylo vidět, že se autorka vážně snažila na příběhu a zápletce pracovat. A i když pracuje s okoukanými prvky - evidentně se nechala inspirovat fantasy knížkami pro mladý slečny, kterých je teď všude hromada - má její psaní něco do sebe a když na sobě bude pracovat a časem se vypíše, má rozhodně šanci najít si svoje čtenáře a ukázat světu co umí. Docela se těším na další díl, tak uvidíme jaké Adélka udělá od prvního dílu pokroky a jak se příběh mladé Spiritky bude vyvíjet dál.