Recenze: Štěpán Kopřiva - Rychlopalba

16. října 2015 v 10:21 |  Audioknihy
Rychlopalba Obálka knihy
Název: Rychlopalba

Autor: Štepán Kopřiva

Nádherné, i když poněkud deštivé páteční ráno moji milovaní. Pevně doufám, že před sebou máte volný víkend, který určitě strávíte ve společnosti přátel, partnerů a třeba i nějaké dobré knihy. Já mám víkend opět pracovní, takže na mě čeká kniha tak maximálně namluvená, ale to neznamená, že si jí užiju o to míň. Momentálně mám rozposlouchanou Amélii a tmu, což je docela pěknej pohádkovej příběh, takže na pracovní víkend naprosto ideální. Na recku se určitě můžete brzo těšit, to se vsaďte. No, a když už jsme u těch audioknih, tak se v dnešním článku na jednu takovou podíváme. A velice (ne)překvapivě to bude audioknížka z produkce mého, doslova mateřského (no spíše otcovského) vydavatelství Walker a Volf.

Doufám, že jste zaznamenali moji recenzi na Rychlopalbu od mého opravdu oblíbeného spisovatele Štěpána Kopřivy, autora dost známého a doufám, že i dostatečně profláklého Asfaltu. A právě Rychlopalbu se, stejně jako Asfalt, rozhodlo duo Walker a Volf vydat. A mě, jejich skalní fanynce a věrnou příznivkyni, tak opravdu, ale opravdu velice potěšili, protože Rychlopalba se mi maximálně líbila a její čtení jsem si fakt užila. Je fakt, že při poslechu už jsem věděla, jak to celé dopadne a jaké scény, respektive pasáže mne čekají, ale to ve finále vůbec nevadilo, protože o to víc jsem mohla zaměřit na "hlody" a hlášky, které do poněkud pochmurného a drsného děje Štěpán Kopřiva zakomponoval a naplno si užít fantastický přednes Ludvíka Krále, který knížku namluvil. A když už jsme u příběhu jako takového, tak by bylo možná namístě vám o něm alespoň něco málo prozradit.

Vypátrat domnělého vraha vlastní neteře je poměrně obtížné, když nejste policajt. Proto je třeba požádat o pomoc orgány poněkud povolanější a doufat, že to vyjde. Přesně to taky učiní bratr jisté Olgy Turnečkové, která je obviněná z násilí na dítěti - na vlastní dceři - a z její vraždy. Tělo dvanáctileté Báry se však ani po půl roce pátrání nepodařilo najít, takže se na případ poměrně rychle začalo zapomínat. Bářin strýc se však nehodlá vzdát, a proto požádá o pomoc svého bývalého spolužáka ze školy a tedy i nikoho menšího než hrdinu celého románu. Ten se i přes jisté nesnáze, které se však dají obejít, pokud se obrátíte na ty správné lidi, začne pídit po tomhle podezřelém zmizení a ještě podezřelejším obvinění samotné Olgy. Zabila Báru skutečně její matka, nebo jí jen někdo využil jako snadnou kořist, protože byla nemocná a plně si neuvědomovala rozsah svého jednání? Nebo to bylo všechno ještě trochu jinak?

Některým z vás se třeba už tahle knížka dostala do rukou, a pokud se vám líbila stejně jako mě - a že mě se líbila fakt hrozně moc - tak byste určitě měli sáhnut i po její audio verzi. A to hned z několika důvodů.
Za jedno si opět budete moci užít celý příběh, který je fakt úžasně propracovaný a napínavý až do posledního písmenka a to navíc v novém rozměru a pojetí, což je určitě plus. Za druhý Rychlopalbu namluvil Ludvík Král, který je v narátorsví jedním z mých pravdu velikých oblíbenců a favoritů. Jeho hlas se nádherně poslouchá a to, jak dokáže ztvárnit jakoukoli z postav - a to ženskou nebo mužskou a bez rozdílu věku - je fakt mistrovský umění. V podstatě nemusí ani změnit tón hlasu a vy moc dobře víte, kdo zrovna mluví, jakou má náladu a často i to, jak se u toho si tváří. A tahle vlastnost je v orátorství velice ceněná. To totiž umí málo kdo.

No a v poslední řadě je třeba vyzdvihnout samotného Radka Volfa, který se stará o to, aby byla knížka bez jakýchkoli vedlejších ruchů a aby naopak vyniklo to, co vyniknout má. Navíc se celý hodiny moří s tim aby namluvenou knížku dokonale sestříhal, nazvučil, nemuzicíroval a dodal jí případné ruchy ulice, šumění vysílaček a v případě Rychlopalby i naprosto boží zvuky výstřelů. Bez něj a jeho schopností bychom si mohli úžasně namluvenou Rychlopalbu vychutnat jen stěží. Jo a pochvala samozřejmě patří i Jirkovi Walkerovi Procházkovi, který to celý vymyslel a zařídil. :)

Jak už sem mockrát psala je Walker a Volf fantasticky sehraným, sladěným a úžasně božím týmem, díky kterému mám po nocích a na cestách co poslouchat a teď, když mám nové bydlení, kde jsem dočista sama samotinká, mi jejich audioknížky dělají společnost i při snídani, úklidu a tak různě, když mám chuť si jen tak pohovět. :) Prostě mi zpříjemňují celé dny a noci.

Už teď se chystá další audioknížka, která bude snad ještě do konce roku, takže se můžete těšit na další recenzi nebo případný promo článek či moje smapové statusy a sdílení na mém soukromém facebooku - to je jen pro ty, kteří mě mají v přátelích. A chystám i nový facebookový profil blogu, takže se vše dozvíte i tam. :) A to by bylo ode mne pro tuto chvíli všechno. A Rychlopalbu si určitě poslechněte, protože vám zaručuju, že se vám to bude opravdu líbit. A hodnocení? Myslím si, že je jednoznačné ne? :D