Recenze: D. M. Cornish: Tetování krví 1. - Nalezenec

3. listopadu 2015 v 14:50 |  Recenzní knihy
sys.php

Autor: D. M. Cornish

Krásný listopadový den zlatíčka moje. Plavmo sme se přesunuli do dalšího měsíce a zimu už máme skoro na krku. Ale ještě pořád je do prvních sněhů času dost a je tedy třeba užívat se posledních, relativně teplých dní. No a pro dnešek sem si pro vás připravila recenzi na první díl ze série Tetování krví, což je knížka s názvem Nalezenec- V tuto chvíli dočítám druhý díl této série, takže do konce týdne se můžete těšit i na recenzi na tento díl. A než začneme, tak bych ráda poděkovala nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku. A teď už k ději.

Tak…možná už ste o týhle sérii slyšeli, nebo ste jí dokonce četli, protože Fragment měl kdysi celou tuhle sérii v jednom naprosto krásnym vydání, který je už bohužel rozprodaný, takže mě se dostalo do rukou vydání další, rozdělené do tří knih a v peparbackovém vydání. Je ale moc pěkný a četlo se mi moc dobře, takže sem fakt ráda, že ho mám. :) Taky to byla první knížka po hrozně moc dlouhý době, která v sobě měla ilustrace a musim říct, že zrovna v týhle sérii sou ty obrázky vážně moc moc moc krásný. Vážně. No ale teď už k tomu, co vás v Nalezenci čeká.

Celý příběh se odehrává ve smyšleném světě, kterému se říká Polokontinent. Je to místo plné nebezpečí a nástrah, protože skoro na každém rohu na vás může číhat nejrůznější druh příšer, které vám budou usilovat o život a dokáží vás přemoci stejně snadno, jako když lusknete prstem. Samozřejmě tu máme i odvážně bojovníky, kteří jsou placení právě za to, že tyhlety příšery zabíjejí. Je to krásný svět, - alespoň mě se tak zdál - i když na vás kdeco všemožně číhá. Ale bez nástrah b to nebylo ono. Máme tu samozřejmě nejrůznější seskupení obyvatel s nejrůznějších povolání a jejich škála je vážně moc pestrá - ostatně, stejně jako v životě.

Hlavním hrdinou je v tomto případě chlapec jménem Rosamunda, - jo má holčičí jméno a chudák se s tím musí celý život potýkat - který je nalezen jako novorozeně na prahu místního sirotčince. Tam z něj vyroste mladý chlapec, který má svoje sny, touhy, nepřátele a protivníky mezi svými vrstevníky. Všechno se ale změní, když se v sirotčinci objeví podivný muž, který hledá nové rektury pro práci Lampářů. A světe div se, vybere si právě našeho Rosamundu. A tak se chlapec dostává na cestu do Železné bašty, kde se má lampářem vyučit. Ale…nebude to tak snadné a na cestě ho čeká spoustu nástrah, které bude muset překonat. A dost možné se ani lampářem nestane. To ví jen autor sám a i, kteří už četli druhý díl. :)

Víc vám o knížce neprozradím, protože bych za jedno spoilerovala a za druhý bychom se mohli dostat do smyčky nejrůznějších konspiračních teorií a to by nebylo dobrý ani pro mě - neb bych se rozkecala - ani pro vás, protože bych vás těma kecama mohla od čtení odradit nebo nechtíc něco vyzradit. Nalezence, ale stoprocentně doporučuju, protože je to báječný, fantasy - pohádkový příběh, který se čte vyložen sám a na každé stránce na vás čeká něco nového. Navíc osu tam ty boží ilustrace, které se celý příběh báječně vylaďují a je na ně fakt boží pokoukání. Takže hodnocení prostě musí být dobré. :)