Recenze:D. M. Cornish – Tetování krví 3 - Pobočník

26. ledna 2016 v 15:05 |  Recenzní knihy

Autor: D. M. Cornish

Zdravím moji milovaní příznivci. Pro dnešní den jsem si pro vás připravila dlouho chystanou recenzi na poslední díl série Tetování krví. Knížkumám pěkných pár dní přečtenou, ale nějak sem se pořád nedostávala k tomu vám o ní napsat, ale teď už fakt nastal čas, takže jí tu máte a patřičně si počtěte. Nejprve menší rekapitulace předchozích dvou dílů.

Stále sledujeme příběh mladíčka Rosamundy, který se potlouká Polokontinentem. Jak už sme se všichni dozvěděli z prvního dílu, dostal se šťastně a v celku ve zdraví do Železné bašty, kde se má brzo podrobit zkouškám a výcviku na lampáře. A aby neměl starostí a problémů dost, přimotá se mu ještě do života mladá, vzpurná a v srdci docela divoká dívka Threnody, která se chce stát lampářkou. A to jen proto, aby se vzepřela vůli její matky a ukázala, že na ní si jen tak někdo nepříde. A ten kdo mě zná, už teď ví, že Threnody byla po celou dobu moí velkou favoritkou a velkou oblíbenkyní.

V závěrečném díle na nás opět čeká spousta akce, a jak už sám název říká, Rosamunda projde poměrně slušnou proměnou. Z lampáře se najednou stává pobočníkem a bojovníkem s nejrůznějšími monstry a příšerami, kterých je Polokontinent zahlcen. Předchozí dva díly mě celkem bavily, ale byly docela předvídatelný a vlastně v sobě neukrývaly žádná velká překvapení. Třetí díl je oproti tomu daleko méně průhledný a na každé stránce vás tak může jeho autor jen mile překvapit novými a neočekávanými zvraty.

Navíc si chlapečtí čtenáři přijdou tentokrát opravdu na své, protože je tu mnohem více bitev a bojů a rozhodně to nejsou zápasy jen tak snadné a jemňoučké. Rosamunda se tak celkem změní, i když pro mne je pořád jen malým nerozhodným klukem, který se mi nijak pod kůži a do srdce nedostal. Ale už se chová o drobátko dospěleji, což mu připisuju k dobru. V tomto díle navíc stojí před nelehkým rozhodnutím a jeho volba mu zpečetí celý jeho budoucí život. I v tomhle je příběh o hodně zajímavější, protože ste docela zvědaví na to, k jaké straně se náš hrdina přidá.

Opět je třeba podotknout, že celá série je určená spíš mladším čtenářům než sem já, - je to fakt série pro teenageři - ale pokud máte rádi oddechovou a lehkou fantasy literaturu, která vám sice nepřinese nijak exkluzivní a orgasmickej čtecí zážitek, ale zároveň vás ani neurazí a nebude vás nudit, tak do toho rozhodně jděte. Mě se to líbí moc, i když to beru jako oddechovou literaturu oproti tomu, co čtu normálně. Ale i takovéhle knížky je třeba číst a i po nich občas náročnější čtenář sáhne, protože - a co si budeme nalhávat - ono po šestnáctihodinový šichtě se můžete dost těžko soustředit na něco náročnějšího. Knížku můžu všem doporučit, protože je to vážně dobře propracovaný a čtivý příběh, který rozhodně stojí za pozornost.