Recenze: Jana Richterová - Zahrada 3. - Návrat

11. února 2016 v 12:41 |  Recenzní knihy

Autor: Jana Richterová

Vydalo: Kruh

Poskytla: Jana Richterová

Krásný čtvrtek přátelé. Dneska tu pro vás mám opravdovou lahůdku. Pokračování mé oblíbené série Zahrada. Tentokrát vám představím její třetí díl s názvem Návrat. A víte co, návrat jisté postavy, se kterou jsem se museli na čas rozloučit se vrací s velkou slávou, která je její povaze vlastní. A asi by bylo dobré upozornit, že pokud jste nečetli předchozí díly, tak byste ve čtení téhle recenze neměli pokračovat, alespoň ne v případě, že se chystáte na to, jí začít číst, protože byste se mohli dozvědět hodně důležitého a především pár spoilerů z dalších dílů a to fakt nechcete. Takže tak a teď už jdeme na to, co nás čeká v tomto díle Zahrady. A pokud jste zvědaví k jakým květinám tentokrát přivoníme a co na naše milé hrdiny čeká, směle pokračujte na další řádky.

V první řadě by se asi hodila lehká rekapitulace druhého dílu, co si tom myslíte? Každopádně celou recnezi na první i druhý díl najdete po kliknutí na odkazy. Když se mi do rukou dostal první díl, byla sem z něj totálně na větvi. Bylo to báječné a poutavé čtivo, které bylo ještě navíc nehorázně originálně pojaté a v jistém smyslu kouzelné. A druhý díl? Tak ten byl ještě lepší.

I když je fakt, že jsem čekala nějakou novou, úchvatně sexy postavu Lovce, kterou bych si zamilovala i přes její vyloženou negaci. Lovec se totiž objevil už ve Sféře, i když nikoho tehdy ani nenapadlo, že by jím mohl být. Takže tohle bylo docela překvápko. Nevim jestli úplně zklamání, protože zrovna k Lovci sem už od Sféry zaujímala takovej neutrální postoj, kterej mi už asi zůstane, ale zase si řikám, že to bude pro danou postavu jedinečná příležitost, jak doopravdy ukázat svojí pravou tvář a povahu, která byla v prvním díle drobátko nečitelná.

V jedné z pasáží v Lovci - kterou vám z mnoha důvodů prozradit nemůžu - sem se utvrdila v tom, že Lovec, ať byl dřív jakýkoli - není zas takový slaboch za jakého sem ho měla a v Návratu, tedy ve třetím díle, svoji moc ještě posílí a zpevní, takže je opravdu velkou a výraznou osobností, která se v tajemném snovém Lese skutečně vyzná. Ale každý vládce jednou přijde o svoji korunu a náš milovaný Lovec nebude výjimkou.

Navíc nás tentokrát čekají opravdu velké kruťárny, protože naše slavná čarodějnická sviňka Karolina se nezastaví před ničím, aby dosáhla svého vysněného cíle. Pro svůj sen bude i mučit a zabíjet a pro tuto věc si navíc najala ty nejlepší z nejlepších. A těm bude muset čelit nejen sesazený a nahrazený Lovec, ale i celý zbytek naší party. Potěšující je, že mají na své straně zákon a několik z nich i netušené schopnosti, které vyplouvají pomalu na povrch a mění naše postavy jak povahově tak i tělesně a to jakýmsi podivným a nenápadným způsobem, který zaregistruje jen málo z nich.

Návrat je naprosto úžasným pokračováním celé série, která rozhodně stojí za přečtení a za to, aby jí bylo věnováno dostatečné množství pozornosti. Takže pokud stále váháte s tím, se do ní pustit, tak to nedělejte, protože tohle by si měl přečíst každý. Ono je v té sérii hodně životních pravd a mouder, které vás rozhodně obohatí a navíc vám tyto knihy přinášejí dokonale propracovaný příběh, který pracuje nejen s naším světem, ale také s magickým a dosti soukromím světem snů.