Komiksová revue Bublifuk 1. číslo

12. února 2016 v 9:56 |  Bublifuk
Název: Bublifuk

Autor: Kolektiv komiksových tvořitelů

Vydalo: Triton

Poskytla: Klára Smolíková - šéfredaktorka

Héééj lidičky, je mezi čtenáři tohohle blogu někdo, kdo rád komiksy? No, jestli jo, tak koukejte pořádně vyvalit očíčka, protože tu pro vás mám opravdovou lahůdku. Zbrusu novou komiksovou revue Bublifuk, který jsem vám tu nedávno představila. Pokud jste ho prošvihli, tak si ho zpětně můžete přečíst při kliknutí sem. No a dnes se podíváme na první číslo tohohle časopisu, které se mi nedávno dostal do rukou.

Popravdě, já komiks nějak neumím číst, ale i tak se budu snažit vám Bublifuk a jeho jednotlivé komiksy přiblížit co možná nejlépe. Dlouho jsem přemýšlela jak to celé podat a nakonec jsem si řekla, že vám napíšu o každém komiksu, který tu najdete zvlášť, protože něco se mi líbilo více, něco méně a stejně tak tomu bude i u vás čtenářů. Nutno dodat, že celou revue provede čtenáře podivná krysa nebo prapodivně vyhlížející křeček jménem Chlup - je mi známo, že je to hlodavec, ale pořád nějak nevím jaký. :D Takže teď, v následujících odstavcích, se více podíváme na to, co v prvním čísle Bublifuku najdete. A protože jde o úplně nový a specifický druh dokumentu, který jsme tu ještě nikdy neměli, bude i koncepce recenzí jednotlivých čísel drobátko jiná, než u knížek nebo audiknížek. :)

Úvodním komiksem je krátký příběh o přátelství dvou dětí Fernanda a Stelly, který bude mít jistě v dalších číslech svoje pokračování. Tihle dva jsou opravdoví koumáci, protože svými nápady vyloženě předbíhají dobu, ve které žijí. Podle toho, jak je komiks kreslený a jak jsou všechny jeho postavy oblečené, bych jí typovala na pozdně středověkou dobu, která je mi velice sympatická. Tihle dva se jednoho krásného dně rozhodnout vyrazit se podívat na místní trh, kde narazí na několik nesourodých předmětů, ze kterých si, světe div se, vyrobí historicky první kolo. A jak to s nimi a jejich vynálezem dopadne? To už si budete muset přečíst sami.

Jako další napadnou stránky Bublifuku nebezpeční a moře brázdící piráti. Těm se po nekonečných dnech koukání na modré vodní hladiny, ze kterých by jeden za pár dní zešílel, naskytne velice uspokojivý pohled na překrásný kus pevniny. A jelikož několik mužů kapitána lodi pořádně dopaluje, rozhodne se je na tomhle kusu pustého ostrova vysadit a ponechat je vlastnímu osudu i s jejich velice upovídaným papouškem. Nikdo z vysazených ale netuší, že i na pustém ostrově se dá prožít nejedno dobrodružství. Tyhle pirátské příběhy rozhodně ocení všichni kluci a pořádní raubíři, ale i mě moc bavil. Odjakživa se mi líbily příběhy odehrávající se na moři, takže i tenhle komiks se mi velice zamlouvá.

A teď přijde něco, co mě zas až tak nezaujalo, ale co rozhodně ocení všichni malí budoucí vědátoři a vynálezci. V dalším příběhu nás totiž čekají dva robůtci, kteří navštěvují místní roboškolu. A jako každý žáčci mají i tihle dva svoje trable v některých předmětech, o přestávkách lumpačí se svými robůtkovskými spolužáky a učí se všechno možné, co by měl správný robot vědět, než začne být naprosto spolehlivě fungujícím robotem, který bude k něčemu užitečný. Tenhle komiks mě nějak nezaujal, ale to bude asi tím, že jsem nikdy neholdovala ničemu moc technickému a tak, ale pevně věřím, že si svoje příznivce najde. :D

A na své si v Bublifuku přijdou milovníci zvířat. Přichází totiž zelený vlk, který má sice pořádné a ostré zuby, ale rozhodně nekouše. Je to přátelské a velmi milé zvíře, které si prostě zamilujete. Navíc má dobré srdce a dobrodružného ducha, takže se stane dobrým kamarádem nejen holkám, které ho budou moci škrábat za ušima, ale i klukům, kteří se s ním v jeho prvním dobrodružství vydají objasnit záhadu příšery, která hlídá vchod do města, do kterého se kvůli ní žádný dvounožec neodváží vstoupit. A tím jeho příhody teprve začínají.

Zatím to vypadá dobře, nemyslíte? A co takhle trochu komikově podané klasické literatury? To rozhodně nemůže být na škodu, že? Ne, že bych tomu zrovna dvakrát fandila, ale zas si říkám, že pokud si někdo, kdo takovéhle literatuře příliš neholduje, přečte Romea a Julii nebo v případě Bublifuku báječný příběh Tří mušketýrů, - který mám mimochodem z klasické literatury úplně nejradši - je to pořád lepší než nic. K tomuhle příběhu asi není třeba nic dodávat, protože předpokládám, že ho každý z vás zná. A popravdě se mi jeho komiksové zpracování moc a moc líbilo, takže za tohle má celá redakce velký palec nahoru.

A v neposlední řadě tu máme dva sourozence Péťu a Péťu, kteří jsou klasickými dětmi dnešní doby. Celé dny vysedávají u počítače nebo tabletu a vůbec je nezajímá nějaké pobíhání po venku a řádění s kamarády. Jejich strýček se na to už jednoho dne nemůže dívat a začne jim vyprávět podivný a trochu strašidelný příběh o tom, jak se za jeho mladých let, všechny stroje vzbouřili a začali napadat lidské pokolení. Vezmou si z jeho příběhu tihle dva patřičné ponaučení? No, kdo ví…

A to je úplně všechno. No není, to bych kecala, ale chtěla bych, abyste byli alespoň z něčeho překvapení, takže si pár malých věciček, které v Bublifuku najdete, nechám pro sebe. Takže pro tuto chvíli je to ode mne úplně všechno. Mějte se krásně, a pokud někde v knihkupectví narazíte na tuhle báječnou komiksovou revue, tak po ní rozhodně sáhněte. Zvlášť pokud jste fanda komiksů.