Recenze: Madeleine Roux - Sanctum

26. dubna 2016 v 16:08 |  Recenzní knihy
Název: Sanctum

Autor: Madeleine Roux

Poskytlo: Jota

Ahoky moji milovaní čtenáři a příznivci tohohle nenápadnýho blogu. Dneska pro vás připravenou recenzi na druhý díl série Ústav pro duševně choré, - alespoň si myslím, že se takhle ta série menuje - tady na knížku Sanctum. To jsem vyhrála v takové řekněme soutěži, kterou pořádalo nakladatelství Jota, takže jim tímto moc děkuji, že jsem si knížku mohla přečíst a splnit si tak další pomyslnou čárku v tom, co se měla tak nějak v plánu letos přečíst. I když je pravda, že jsem tuhle sérii plánovala číst až v létě, ale tak co už. J No, ale ať se nezdržujem, tak se rovnou vrhneme na děj ne? Recenzi na první díl, kde si můžete osvěžit, co se všechno na počátku příběhu událo, si můžete přečíst tu.

Je opět léto, rok po děsivých událostech, kterými jsme byli svědky v prostorách bývalého psychiatrického ústavu Brooklin. Celý rok se Daniel, hlavní hrdina našeho příběhu, i jeho kamarádi Jordan a Abby snažili na všechny ty hrůzy zapomenout a začít žít alespoň trochu normálním životem, jaký žili pře tím velkým prokletým létem. Ale ono to tak docela nejde. Alespoň ne tak snadno, jak by si přáli. Takže se opět vydávají do míst, která jim způsobila tolik ran na tělech i na duších aby se zbavili nočních můr a zametli za sebou důkladně všechnu špínu, která na nich tenkrát ulpěla.

¨Všichni tři se tedy vypraví opět do Brooklinu, kde kromě přípravného a zábavného víkendu pro budoucí studenty probíhá také velmi podivná pouť nebo jak bych tomu měla říkat. Možná jarmark, možná cirkus - těžko říct, protože podivností je tu víc než dost. Našim třem přátelům se navíc do rukou dostávají fotografie míst městečka Camfordu, kde sídlí kampus školy a tedy i ústav, který je nám všem tak dobře znám z prvního dílu. Vypadá to, jako by něco, nebo někdo, chtěl našim přátelům nahnat strach a zároveň je upozornit na děsivé skutečnosti, které má evidentně na svědomí Daniel Crawford, poslední ředitel ústavu pro duševně choré. Co se za zdmi ústavu a pravděpodobně i mimo ně dělo? A je možné, že se tam ty děsivé věci dějí dodnes? Naše trojka je opět na stopě jednomu z nejhorších lidí, kteří kdy Camford obývali a vypadá to, že teď už konečně přijdou na kloub celé záhadě, která se před nimi v prvním díle tak neproniknutelně uzavřela.

Jak už jsem myslím psala v recenzi na Asylum, nemyslím si, že jsem zrovna nejlepší věková kategorie, která tuhle sérii náležitě ocení a docení, ale jako příjemné oddechové čtení na večer do pelechu, jsou tyhle knížky naprosto ideální. Nenutí, neurazí, pobaví a navíc to není žádné náročné čtení, nad kterým bych musela nějak extra přemýšlet. Stejně jako v Asylu tu najdeme poměrně velká písmenka, krátké kapitoly a celkem povedené fotky, které dokreslují celkovou atmosféru příběhu. Za to Jotu vážně chválím, protože ty fotografie tomu dodají šťávu a náboj, který každý čtenář této série rozhodně ocení. Děj měl nápad, dobrou zápletku a naprosto zde chyběly takové ty nudné a nezáživné pasáže, které by vás od čtení spíš odradily, než vás nalákaly na to v něm pokračovat. A to považuju v každém případě za velké plus.

Stejně jako Asylum, hodnotím i Sanctum, protože je to pořád celkem předvídatelné čtení a rozhodně jsem měla v ruce i lepší knížky než bylo Asylum nebo dnešní Sanctum, ale zároveň si myslím, že mladší čtenáři, kterým je tato kniha určena ji vážně ocení, protože jim přináší vše, co dnešní mládež od knížek očekává. Krátké kapitoly, spádný napínavý děj a hrdiny v jejich věku. V tomto ohledu tedy nemá tato série žádné mínus, ba naopak. Takže pokud pořád váháte, zda si tuhle sérii přečíst, tak vám jí můžu rozhodně doporučit, protože ať už jste nebo nejste cílová skupina rozhodně nebudete zklamaní. A když, tak jenom maličko.