Recenze: M. R. Carey - Všemi dary obdarovaná

29. března 2017 v 10:35 |  Audioknihy
Book cover

Autor: M. R. Carey

Vydalo: OneHotBook

Poskytlo: OneHotBook

Ještě jednou krásnou středu všem, moji milovaní čtenáři. Sem ráda, že sme se tu spolu zase takhle pěkně sešli u další z mých mnohých recenzí, které pro vás připravuju. V poslední době se to na blogu víc hemží audioknížkama než klasickejma knížka, tak snad mi to nemáte za zlí. Ale i tomuhle způsobu čtení je třeba pokládat význam a důležitost a audioknížky by vedle těch papírových neměly být zacloněny. To je tak trochu na úvod - v příštím týdnu se ještě minimálně na jednu recenzi na další audioknížku můžete těšit - to jen tak pro formu.

Dneska se podíváme na příběh, který před nějakou dobou vydal v papírové podobě Host, v audiopodobě pak OneHotBook, kterému tímto děkuju za poskytnutí téhle audioknížky k recenzi. Abych pravdu řekla, na tenhle příběh sem se celkem dost těšila, protože vypadal opravdu zajímavě a napínavě - alespoň podle anotace. A to si na zombíky a apokalypsy normálně moc nepotrpim, takže sem očekávala hodně. A ve finále sem se utvrdila v tom, že tohle téma vážně není nic pro mou osobu. Přítel si v tom třeba maximálně libuje, já tomu neholduju. A Všemi dary obdarovaná mě v tom opět přesvědčila. Dokonce sem jí ani nedoposlouchala, protože mě nějak nic nelákalo k tomu ten příběh dokončit.

Všemi dary obdarovaná je příběh dospívající slečny Melanie, která je spolu s dalšími dětmi zavřená v jakémsi podivném vězení. Prakticky celý den tráví tyto děti na oddělených celách, kromě času, kdy jsou místními dozorci odváženy do učebny, kde se společně vzdělávají. Člověk by si myslel, že aspoň tady přijdou děti do kontaktu mezi sebou, vytvoří se velká přátelství na celý život (jako v každé jiné škole) a budou moci společně sdílet nejrůznější zážitky a dojmy z hodin. Chyba lávky vážení přátelé. V tomhle světě, to totiž vypadá následovně. Ráno vejde dozorce do cely, posadí každé dítě do speciálního křesla, kde jsou připoutány tak, že se nemohou hýbat a jsou společně odvezeny do třídy. Tak se celou dobu dívají jen na daného učitele, který přednáší právě probíranou látku, a s dalšími spolužáky vůbec nepřijdou do kontaktu.

V okamžiku, kdy je ale toto vězení napadeno krvelačnými a po mase toužícími zombíky, musí se Melanie pokusit zachránit holý život. Najednou je vytržena z bezpečí známého, byt podivného prostředí a ocitá se na útěku. Společnost jí dělá jeden z místních dozorců, učitelka, doktorka Caldwellová a vojín Gallagher. Tahle zvláštní parta se vydává k Majáku, jedinému místu, které jim může poskytnou bezpečí a útočiště. Maják je totiž jediné místo v Británii, kde se celý tento příhěh odehrává, kterého se tahle zombíkovská nákaza nedotkla. Cesta našich hrdinů má ovšem jeden podstatný háček. Melanie začíná ve společnosti dalších lidí zužovat nepředstavitelný a neovladatelný hlad. A co víc, touží po jejich mase.
Jak už sem spala, ačkoli vypadá tahle knížka vážně zajímavě, napínavě a fantasticky, není to zrovna můj šálek kávy.

Nemyslím si, že je to špatný příběh, to ne, ale spíš mám pocit, že prostě nejsem cílová skupina. Nedokázala sem se do příběhu vpravit a občas sem se dokonce přistihla, že vůbec nevím, o čem je zrovna řeč. Pokud bych se měla vyjádřit k tomu, jak byla tahle knížka namluvená, nemám k tomu nejmenších výhrad. V roli hlavní hrdinky Melanie se nám představí Klára Sedláčková Oltová, kterou můžete znát jako uťápnutou kadeřnici Sandru z filmu Román pro ženy (ta se mimochodem poslouchá moc hezky, má krásný hlas i přednes a věřím tomu, že až jednou namluví příběh, který mě zaujme, užiju si ho na maximum). V dalších ženských rolí uslyšíme Dana Černá, jejíž hlas je všem známý jako hlas naivky Charlotte v seriálu Sex ve městě, v mužských rolích je to pak Vasil Fridrich, který byl pro mne hlasem i tváří naprosto neznámou - ale i on se mi moc líbil, po hlasové stránce samozřejmě.

Pokud tedy holdujete zombíkům, apokalypsám a podobné tématice, rozhodně po téhle knížce, případně audioknížce sáhněte. Myslím si, že nebudete litovat, Já jí bohužel plný počet dát nemůžu, právě proto, že sem se u toho strašně nudila a nedokázala sem se do něj naplno ponořit. Tak snad s další audioknížkou z produkce OneHotBook usměju lépe. Vy se mějte pro tentokrát krásně, užijte si zbytek týdne a zase někdy příště. Jooo a nezapomeň čekovat můj facebook a instagram ať vám něco z novinek, které se kolem mě dějí neunikne.