Výsledek obrázku pro nakladatelství jota - logo Výsledek obrázku pro one hot book Související obrázek Výsledek obrázku pro má kniha - logo

Audioknižní ochutnávka

4. května 2017 v 10:15 |  Audioknihy
Tě péro světě!!! Neb je Svět knihy za dveřma, připravilo vydavatelství One Hot Book - které bude mít na Světě knihy opradu bohatý program - pro nás, milovníky audioknih, malou ochutnávku toho, co si pro nás na tuhle velkolepou literární akci připravilo za novinky z oblastni audioknih. A neb sem člověk sdílnej, mám to tu všechno pro vás pěkně pohromadě, ať se můžete dostatečně dopředu pokochat stejně jako já. A pevně doufám, že si stejně jako já, vyberete. :) A kdyby vám anotace s obrázkama nestačily, můžete si samozřejmě poslechnout i ukázky, který sou opravdu špičkový.

Komplexní studie drogové problematiky ve třetí říši, která je strhující jako thriller.
Nacistické Německo pěstující fanatickou ideologii čistoté rasy, ducha i těla, udržovalo absurdní iluzi o své nadvládě především díky nebetyčné konzumaci povzbuzujících preparátů. Na příděl byly pilulky pervitinu pro wehrmacht (když v roce 1940 vtrhli do Francie, měli vojáci k dispozici třicet pět milionů dávek) či nové drogy pro piloty miniponorek; "kouzelné" tabletky na předpis z lékárny či obohacené pralinky zobaly i ženy v domácnosti. Autor prostudoval veškeré materiály k tématu, hovořil s pamětníky, vojenskými historiky i lékaři. Čerpal také z deníků Hitlerova osobního lékaře Thea Morella, který vůdce zásoboval nejen vitamíny, ale zejména všemi druhy léků, hormonů i tvrdých drog. Podle jeho záznamů nebyl údajný abstinent Adolf Hitler v době poslední ofenzivy během zimy roku 1944 "čistý" ani jediný den.
Po předchozích událostech kolem zavražděného kněze Viktora Strandgårda, během kterých Rebecka Martinssonová prožila nejhorší chvíle svého života, je mladá advokátka na pokraji zhroucení. Pořád se jí vracejí chvíle, kdy musela v sebeobraně zastřelit tři osoby. Její šéf ji tedy raději pošle s kolegou do Kiruny. Ale ani tam ale nenachází klid. O svatojánské noci, kdy celá země slaví letní slunovrat, je v nedaleké vesničce Jukkasjärvi nalezena mrtvá farářka z místní farnosti Mildred Nilssonová. Kdosi ji ubil a její tělo pověsil pod kostelní varhany. Poté, co se Rebecka setká s jejím nástupcem, farářem Stefanem Wikströmem, objeví také tajnou schránku s výhrůžnými dopisy adresovanými zavražděné a pochopí, jaké nenávisti musela Mildred vzdorovat při svých aktivitách na pomoc ženám v tísni. Navíc zmizí i Wikström a situace se vyhrocuje…
Kdo chce mít budoucnost, musí pochopit minulost.
Cukuru Tazaki sám sobě odjakživa připadá trochu neslaný nemastný. Nemůže zapomenout na dobu na střední škole, kdy mu pocit výjimečnosti dodávala čtveřice osobitých přátel, z nichž každý měl přímení, které obsahovalo nějakou barvu. Po příchodu na univerzitu ho však skupinka bez vysvětlení vyloučila ze svého středu. Až po mnoha letech si v dospělosti díky své nové známosti uvědomí, jak moc ho tahle událost poznamenala. Sara s ním odmítne navázat intimnější vztah, dokud v sobě Cukuru nevyřeší staré rány a nejistoty. A tak se vydává na cestu za objasněním záhady, co se tenkrát vlastně stalo…
Sedmdesátá léta v Oslu. Olav Johansen nedokáže jezdit autem pomalu, je měkký jako máslo, příliš snadno se zamilovává, v afektu ztrácí hlavu a je mizerný v matematice. Něco málo přečetl, ale moc toho neví a rozhodně nemá takové znalosti, které by byly k něčemu užitečné. A je trochu dyslektik. K čemu se tedy hodí? Je skvělý zabiják. Nemusí přitom řídit, zabíjí většinou lidi, kteří si to zasluhují, a nejsou to žádné složité počty. Alespoň prozatím nebyly. Dokud od šéfa nedostal nový úkol: vyřídit jeho manželku. Ženu, z jejíž krásy se mu podlamují kolena.
V nové čtvrti na předměstí Paříže, kde dosud panuje idyla takřka venkovského rázu, je zavražděn starší usedlý muž Jules Lascours, přezdívaný Pirát. Vyšetřování se ujímá Maigret, který se pokouší o přesnou rekonstrukci činu. Jediným potenciálním svědkem je dívka jménem Felicie, jež pracovala jako služka oběti. Svérázná Normanďanka, slovy Maigreta "hubená jako tyčka, se špičatým nosem, čelem jak umíněná koza, oblíká se do samých strakamakatin", má hlavu poblázněnou pravidelným louskáním brakového čtiva a je odhodlaná neprozradit ani slovo z toho, co snad ví, ačkoli jí mrtvý v závěti odkázal svůj dům. Komisař je odhodlaný dostat z děvčete výpověď, s prostořekou Félicií však nebude mít zrovna lehkou práci.
Zbyněk, profesí správce pozemků, se po mnoha letech setkává se svou dávnou láskou, aby jí pomohl se zdánlivě jednoduchým majetkoprávním problémem. Vrací se na venkov, do míst svého dětství a dospívání, a postupně se téměř detektivně zaplete do nejasných okolností sporu o pozemek, ale také do své osobní a manželské krize. Potýká se s nespavostí, bloudí krajinou a katastrálními mapami, nad nimiž si vysnívá osudy vepsané na zakreslená území, která pro někoho představují užitečně investované peníze a pro jiného znamenají celý život i s dědictvím předchozích generací. Ve zlomovém okamžiku vyráží Zbyněk s tváří pomalovanou válečnými barvami do boje za to, aby se jednoho rána "nevzbudil jako někdo jinej".
"Rozdávej radost a lidé ti pomohou. Život je krásný."
Vzpomínky první ženy za volantem, která vítězila v závodech Grand Prix. Eliška Junková dává nahlédnout do historie automobilismu u nás, a líčí, co obnášela příprava automobilového závodníka, vzrušení, krásu i rizika rychlého sportu. Když si v roce 1921 udělala řidičský průkaz, žen se stejným oprávněním existovalo jen pár desítek. Za pět let jako první žena na světě vyhrála mezinárodní závod automobilů. Byla rovnocennou soupeřkou věhlasných jezdců jako Louis Chiron či Ernesto Maserati. Po vítězství v prvním ročníku legendárního okruhu Nürburgring roku 1927 Eduard Bass v Lidových novinách vzkázal: "Na německou Velkou cenu,/ stačilo nám vyslat ženu,/ arci když je taková/ jako paní Junková./ Ta když sedne k volantu,/ rekordy jdou k čerchmantu."

Magdaléna, Libuše, Eva… jedna rodová linie a stejný osud: všechny vyrůstají bez otce. Magdaléna zažila nacistickou okupaci, Libušino dětství, rámované kolektivizací, končí za okupace vojsky Varšavské smlouvy, Eva je dítětem normalizace. A jedna po druhé svým osobitým způsobem vypráví o lásce, o naději, o světle v temnotách a o vnitřním zdroji síly, která každé z nich umožní nést hlavu vztyčenou navzdory nepřízni osudu i historie. A jedna po druhé vypráví i o Marii, jejich matce, babičce a prababičce, která jako archetypální ženské božstvo onu sílu opatruje a šíří. Autorka prostřednictvím svých hrdinek vystavěla pevným, a přitom křehkým, průzračným a zpěvným stylem příběh jedné rodiny, navzdory tragickým okolnostem velmi prostý, navzdory velké historii velmi všední a navzdory obyčejnosti velmi silný.
Čtyřicátník František neboli Ef je trochu rezignovaný, leč zvídavý solitér, do práce fyzicky nechodí, závazky nemá, bydlí sám. Ideální k tomu, aby nějaký čas opatroval... umělou ženu. Uma se totiž potřebuje zdokonalit v sociálních interakcích, pochopit svět, naučit se žít. Frankensteinovská touha lidstva je zde naplněna v ryze amatérských podmínkách. To však oběma hrdinům nebrání prožít intenzivní vztah založený na vzájemné příchylnosti, která časem přeroste v závislost, spikleneckém přátelství a sexu. Že je na to Uma málo lidská? Bude jí ale při jejím neukojitelném hladu po vědění a pochopení veškerenstva "jenom muž" stačit? Ve vyprávění o lásce s téměř detektivní zápletkou ukáže svůj pohled na celou situaci nejen hlavní hrdina, ale zazní také Umina verze.
O pradávna se říká, že jablko nepadá daleko od stromu. Ale bylo tomu tak u synů našeho nejvýznamnějšího panovníka, Karla IV.? Například u jeho prvorozeného? Šel alespoň trochu ve stopách svého otce silného, schopného vládce? Anebo byl slabým panovníkem, zmítaným událostmi, kterým nedokázal čelit? Měl alespoň nějaké zásluhy orozkvět Českého království, či ho vedl pouze do propasti zmatků a zmaru? O nejstaršímu synovi Karla IV. a Anny Svídnické se ví, že rád utíkal před povinnostmi na své hrady a raději lovil, či popíjel, než aby vládnul. Jak asi Václav vnímal sám sebe a svou vládu? Porovnával někdy své kroky s činy císaře Karla - a jestli ano, dokázal se poučit z chyb? Dnes víme, že řád, zákon i pevná ruka panovníkova - to vše na dlouho zmizelo s posledními okamžiky císařovými. Jistě, nějakou dobu ještě království žilo ze setrvačnosti, avšak zanedlouho počalo celé království, a samozřejmě i říše římská, pociťovat nedostatek sebevědomé a zásadové vlády.
V centru pozornosti gerdánské tajné služby je jediný muž: ten, kterého si vybraly Lodě. Intriky a podloudné meziplanetární akce probíhají vskrytu, ale všechno nevyslovené a nepřiznané, co odpradávna bylo mezi Össe a Gerdou, přesto náhle vystoupí na povrch: křivdy, násilí, hrdinství, mlčení. Ti, jejichž světy žily ve vzájemné nenávisti celé věky, svádějí poslední bitvu o artefakt Lodí; a v téže chvíli za tenkou stěnou vlastní mysli i Lucas Hildebrandt bojuje z posledních sil - o příčetnost, o důstojnost, o lidství. Čeká ho dilema a rozhodnutí. Ökrë, Třetí z posvátných drog, může být jeho záchranou i zkázou; ale ať už se pro něj stane čímkoliv, sežehne plamenem všechno, co bylo. Minulost končí. A muže s temnou gerdánskou duší, povahou a kořeny čeká jen propast - a Pád do temnot.
Když se össenská Loď vynoří z R-A prostoru mrtvá, pro Össeany je to důvod ke smutečním obřadům - a pro Pozemšťany drama. Členové posádky, kteří katastrofu přežili, mají být obětováni. Církev se nehodlá vzdát tisíciletých tradic kvůli životům několika lidí z planety, která se jim podřizuje čím dál víc. Lucas Hildebrandt pokusy o záchranu ignoruje. Necítí se jako hrdina, který by měl jednat: je jen stínem svého dřívějšího já, zbavený vůle, závislý na össenských drogách, vyhořelý. A přesto je to právě on, kdo dokáže postřehnout podstatné věci. Tuší, že smrt Lodi je předzvěstí mnohem zásadnějších změn - změn, vůči kterým jsou Pozemšťané slepí. Hrozba, o které se mluví ve starých össenských Knihách, je tady.
Dobrodružství ztraceného chlapce, jehož pronásleduje krutý chromý tygr Šer Chán, ale zachrání ho vlci. Získává jméno Mauglí a aby mohl být přijat do vlčí smečky, musí se za něj zaručit ještě další dvě zvířata: starý medvěd Balú, který vyučuje mláďata zákonům divočiny, a černý panter Baghéra. Vyprávění sestává z povídek, přičemž Mauglí (Jan Zadražil) je hlavním hrdinou více než poloviny z nich, další dotvářejí obraz džungle i jejích obyvatel a ukazují osudy jednotlivých zvířat v podání herců jako David Novotný, Marek Lambora, Igor Bareš, Jan Vlasák, Marek Holý a Jaromír Nosek. Příběhy napsané v 19. století pro současné děti citlivě převyprávěla Jitka Škápíková.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama