Recenze: John Green - Hvězdy nám nepřály

29. května 2017 v 12:00 |  Audioknihy
Výsledek obrázku pro hvězdy nám nepřály audiokniha

Autor: John Green

Poskytlo: Audiolibrix

Pamatujete si na ten velký humbuk kolem knížky a následně filmu Hvězdy nám nepřály? Trvalo to celkem dlouho, ale pak veškeré ohlasy utichly, recenzenti se z výšin vrátili zpátky na zem, booktubeři se začalai opět věnovat dalším knihám. Stejný vyrvál se nedáno spustil i kolem knížky a film Než jsem tě poznala. Vypadalo to v podstatě obdobně. Ale…co audioknížky? Na ty se, mám dojem, nějak zapomnělo. Vydavatelství One Hot Book ovšem relativně nedávno vydalo jednu z těhle módních hitovek jako audioknížku, ale že by se o í v naší blogosféře mluvilo, to jsem si nějak nevšimla. A právě proto jsem si tuhle audioknížku vybrala jako svoji první recenzní od Audiolibrixu, se kterými jsem navázala spolupráci na Světě knihy. A hrozně moc mě to těší, to mi věřte. A teď se na Hvězdy nám nepřály podíváme ještě jednou, naposledy a ve zcela jiném světle.

Je fakt, že jsem z tohohle příběhu byla svýho času docela odvařená. Ne že bych ho vyloženě hltala, ale přišel mi celkem fajn, milej, něžněj a i když pojednává o celkem vážnym tématu, tak i vtipnej a sarkasticke. V podstatě je to typická young adult literatura, která dospělejší a sečtělejší čtenáře ani neurazí ani vyloženě nepohltí. Je to taková milá odpočinková knížka, kterou si užijete, ať už jste nebo nejste na tenhle typ literatury. Předpokládám, že všichni moc dobře víte, o čem tenhle příběh je, ale přeci jen - jen tak pro formu - si ho teďka malinkato připomeneme a pak se zaměříme na jeho audioknižní zpracování.

Na počátku našeho příběhu je dospívající mladá slečna Hazel. Mohlo by se zdát, že je to úplně obyčejná holka, která hodně a ráda čte, chodí na přednášky na vysokou školu a po večerech sleduje soutěže krásy. Až na to, že když se podíváte Hazel do tváře, uvidíte dvě malé průhledné trubičky, které má zavedené do nosních dírek. Hazel má totiž rakovinu plic a bez těhle hadiček, které jí vhánějí kyslík z kyslíkové bomby, jenž sebou neustále nosí s sebou, by nepřežila.

Hazel má momentálně lehkou depresi. Alespoň její máma si to myslí. Ostatně…krásná mladá holka, která celý den jenom leží v posteli a pořád dokola čte jednu a tu samou knížku je přinejmenším podezřelá. Ať je nemocná nebo ne. Jako nejlepší řešení, jak vytrhnout Hazel z letargie se všem - včetně jejích doktorů - jeví zapsání se do podpůrné skupiny, kde si skoro stejně staří a stejně nemocní lidičkové vyměňují svoje pocity, prožitky, průběh léčby…no podobný hovadinky. Na což se naše hrdinka zrovna moc netváří, což naprosto chápu. Chodí tam vlastně jenom proto, aby udělala svý mámě radost. A pak se objeví August, řečený Gus. A ten od základů změní Hazelin život.

Hvězdy nám nepřályJak už sem psala, je nepopiratelným faktem, že je tahle knížka nejen děsně prvoplánová a předvídatelná, ale taky něžně romantická. Je to prostě ideální čtení pro dospívající slečny, které si potrpí na romantiku, stále ještě věří na lásku na první pohled a na šťastné konce - i když…co je vlastně šťastný konec? Když se ti dva vezmou a žijí spolu šťastně až navěky? Když si užívají života plnými doušky a i po letech se k sobě chovají jako čerstvě zamilovaní? Nebo je úplně jiný?
Hvězdy nám nepřály sou docela fajn příjemné čtení a stejně tak je tomu i v případě audioknížky. Na příběhu se pochopitelně nic nemění. Jen si ho můžete jinak. V jiné formě, krásně předčítanou Matoušem Rumlem jakožto Augustem a Veronikou Kubařovou v roli naší Hazel. A musím říct, že v jejich podání sem si tuhle knížku docela užila.

Kdo mě sleduje nějak pravidelně, ví moc dobře, jak velký problémy se spaním v současný době mám. Takže si po nocích medim v hororech )za poslední tři sem viděla Plivu na váš hrob 1, 2, a tři a všechny díly Čelistí) a taky dost v audioknížkách, který mi dost pomáhaj ty dlouhý bezespárový noci přežít. A jednou z nich byly právě i Hěvzdy, který sem v tu dobu pokládala za velkýho a příjemnýho nočního parťáka. Je fakt, že sem na tenhle typ literatury už dost velká a prakticky už jí nikde nevyhledávám, ale vzhledem k současný situaci mi jako první recenzní audiokniha od Audiolibrixu, přišla poměrně vhodná. A vůbec nelituju toho, že sem si jí vybrala.

Matouš Ruml s Veronikou Kubařovou se opravdu moc dobře poslouchali, nijak mě jejich hlasy nerušili, nerozčilovali ani jinak jinak neprudili, což je pro mě jedno veliký kritérium pokud de o audioknížky. Protože v případě, že mi narátor, nebo narátoři lezou na nervy si prostě daný příběh neužiju, i kdyby byl sebelepší. Což ovšem není případ téhle audioknížky. Ba naopak. Snoubí se v ní docela fajn příběh s parádními hlasy a hudbou, která se k příběhu hodila a byla velice uklidňující. Takže i muzikantům a zvukařům patří velké díky. Navíc…tu muziku bych si klidně nastavila jako tón budíku :) A to už je co říct, protože já neumim vstát jen tak u čehokoli. :) Takže pokud ste o téhle audioknížku ještě nezaregistrovali, tak se po ní určitě podívejte a putťte si jí. Není to totiž vůbec špatný.