Recenze: Klára Smolíková a Jiří W. Procházka - Tajná dvojka A+B 2. - Poprask v divadle kouzel

10. května 2017 v 10:00 |  Recenzní knihy
Tajná dvojka A + B – Poprask v divadle kouzel

Autor: Klára Smolíková, Jiří W. Procházka

Poskytla: Klára Smolíková a Jiří W. Procházka

Ahoj ahoj ahoj. Svět knihy na spadnutí a tak ještě předtím než vesele odcválám do Prahy a pravděpodobně se na tu dobu odpojím od virtuálního světa, tu pro vás mám recenzi na jednu dětskou knížku. Na jakou, to už jste určitě postřehli v názvu - recenzi na první díl si tu už můžete pár měsíců přečíst. Ve druhém díle Tajné dvojky A+B se spolu s detektivy Arturem a Bárou vydáme na kouzelnické představení tajemného a trochu děsivého kouzelníka Devila Magicuse. A abychom měli vůbec o čem číst a aby Artur s Bárou měli co řešit, musí se během představení samozřejmě něco stát. A taky že jo.

Představte si, že je jedna z vašich učitelek maximálně zapálená do ekologie a takových věcí. V jednom projektu, zaměřeném právě na tuhle problematiku, vyhrajete jako třída od města lístky na kouzelnické představení. Tak teda dete, těšíte se a i přes nepřízeň počasí si to jaksepatří, užijete. Pak si ovšem kouzelník, který vás celou dobu klamal svými triky a fígly, vybere vaši učitelku jako dobrovolníka a nechá jí zmizet a pak se něco pokazí a milá učitelka zmizí kdesi v propadlišti dějin, v Metrixu nebo v jakési černé díře - a jo, chápu, že by za těchto okolností spousta studentů nadšeně zajásala a po osudu nebohé učitelky by se asi úplně nepídila. Artur s Bárou tuhle záhadu ovšem nechtějí nechat jen tak a vydávají se na další, poměrně nebezpečnou, detektivní výpravu. A my, jakožto čtenáři a tak trochu i badatelé, půjdeme samozřejmě s nimi.

Tajná dvojka A+B je super detektivní série, která je sice určená dětem, ale rozhodně bude bavit i dospěláky. Navíc je parádně interaktivní, protože v podstatě na konci každé kapitoly najdete nějaký detektivní úkol. A na konci knížky si můžete sečíst body a zjistit, jestli jste rozený detektiv nebo se hodíte jen jako nosič zavazadel a detektivního vybavení. A to jako fakt chcete. A víte co? Ač sem dospělák a ty úkoly byly tím pádem pro mě fakt jednoduchý, tak i tak jsem si je ráda splnila. Už jenom pro tu srandu. A o to při čtení jde ne? Pobavit se… :)

Dvojka Smolíková - Walker je už na tomhle blogu docela profláknutá. A není se co divit. Pro knižní i audioknižní trh toho dělají až až. Až se člověk diví, kde na to berou čas - o tom, kde na to berou energii, bychom se taky mohli dohadovat, ale kdo je aspoň trochu zná, ví, že s tímhle tihle dva opravdu problém nemají. Kromě vydávání vlastních knih (Klára Smolíková), vedení vydavatelství audioknih (Jiří Walker Procházka) totiž ještě společně pracují na vydávání komiksové revue Bublifuk, o které se tady vždycky dozvíte, a teď se vrhli ještě na tuhle sérii dětských detektivek. A ještě k tomu učí, lektorují, besedují a mají čas na sebe navzájem i na svoje kámoše. To prostě normální smrtelník nemůže zvládnout. Možná mají Hermionin obraceč času, co my víme. :) Každopádně je to dvojka plodná a báječná a já jsem moc ráda, že si s nimi můžu spolupracovat. Takže jim moc děkuju za všechny ty super knížky a audioknížky a držím jim pěsti, aby jim ten elán vydržel.