Recenze: Miroslav Žamboch - Na ostřích čepelí 2.

23. května 2017 v 9:50 |  Audioknihy
Na ostřích čepelí 2. díl Obálka knihy

Autor: Miroslav Žamboch

Zdarec lásky moje. Pamatujete, jak jsem vám před nějakou dobou psala o audioknížce od Žambocha Na ostřích čepelí? Tak to byla jen malá ochutnávka z téhle knížky, která je pokračováním příběhu o vlku samotáři, podivném, jistým způsobem přitažlivém a neodolatelně neohroženém válečníku Koniášovi. Přiznávám, že je to trochu můj literární idol, ale zas to není věc, kterou bych se měla, neb k žárlivosti není důvod. Pořád se s ním stýkám jen na stránkách Žambochových knih a ne někde v baru, že jo? O něm už taky byla řeč. No, ale zpátky k čepelím a jejich ostří, které je, jak se patří nabroušené.

Jak jste určitě z první recenze na tuhle audioknížku z produkce Vydavatelství Walker a Volf, pochopili, byla to jen malá ochutnávka toho, co si pro nás Miroslav Žamboch připravil. Respektive Walker a Volf, kteří tuhle cihlozní bichličku vydali ve dvou částech, což je určitě příjemnější a pro čtenáře pohodlnější. Přeci jen, pořád lepší dvě kratší audioknížky, než jedna megalomansky dlouhá. No ne? Ale teď už dost řečiček okolo, jdeme se po hlavě vrhnout přímo doprostřed příběhu…

Nebo vlastně rači ne, to bych vám mohla prozradit něco, co bych nechtěla. Prostě se společně podíváme, co vás v audioknížce Na ostřích čepelí čeká a pokusím se to udělat tak, aby se nikdo nedozvěděl nic zásadního a nevzala jsem vám tak chuť se do téhle epičnosti pustit.

Náš kámoš Koniáš, se kterým jste se na mém blogu mohli p otkat už v recenzi na úvodní knížku Konec vlka samotáře. Tam se s ním tak nějak lehce seznámíme a celkově se patřičně naladíme na fungování světa, kde Koniáš žije a dalšími postavami, které jsou s jeho příběhem více či méně spjaté. No a v pokračování, tedy v Na ostřích čepelí se spolu s Koniášem vydáváme na nebezpečnou a očekávaně krvavou výpravu vedoucí k jedinému cíli, vybudování nové nezávislé a zcela samostatné kolonie, která by se odpoutala od císařských zákonů, zákazů a především z císařské nadvlády. Což je úkol nelehký přesto však možný.

Náš přítel se tedy společně s rozsáhlou karavanou Obchodní ligy vydává na nebezpečnou a svízelnou cestu, na které bude muset čelit připraveným a především vycvičeným vojskům Cramberijského impéria. Vojáci mají samozřejmě pocit, že proti neuspokojivě ozbrojeným civilistům bez řádného vojenského výcviku mají navrch a celé věc bude pěkně rychle vyřízená, ale jak je jistě bystrému čtenáři jasné, nepočítali s tím, že celou karavanu povede právě Koniáš. Muž odhodlaný ke všemu, který se jen tak nezalekne - nemá totiž co ztratit kromě svého života, který pro svůj úkol mile rád obětuje, pokud si to bude situace žádat.

Jak už jsem v recenzi na první část téhle knížky psala, je série o Koniášovi spíš klučičí záležitost a za tím si pořád stojím. Ale pořád si taky stojím za tím, že si při jejím čtení, potažmo poslouchání, si přijdou na své i drsnější holky, které si zrovna dvakrát nepotrpí na nějakou romanťárnu a dají přednost spíš válčení, krvavým a lítým bojům a řinčení zbraní. Jooo a ještě je třeba samozřejmě zmínit narátora, na kterého bych málem zapoměla - hanba mi...fujky!!!

Zdeněk Velen, který se opět ujal mikrofonu, vás hned od počátku plně vtáhne do děje a dá vám jasně na srozuměnou, kde se chystá nějaká pořádná bitva, kde je naopak klid před bouří a kdy byste se o svoje milované hrdiny měli bát z úplně jiných důvodů než je smrt uprostřed boje. Je to prostě špička a HOTOVO!!! :) Jemu vážně není co vytknout. Navíc, už jen ten hlas sám o sobě je příjemný a člověka nijak ,,nenasírá" s prominutím, což je pro mě osobně jedno velké a hlavní plus.

Jestli sem první část téhle knížky označila za knižní orgasmus, tak při druhé části sem prožila nejmíň dva. A to se držím hodně při zemi v případě, že by tohle čet někdo, kdo je ještě chráněný zákonem. Ale pevně věřím, že ti, co tuhle knihu četli, případně slyšeli, moc dobře vědí, o čem mluvím. A jestli ne, tak sem teď za neuvěřitelnou cíťu…ale s tím už asi nic neudělám, že jo? Já to tak prostě mám. Poctivě udělanou audioknížku prostě dovedu patřičně ocenit. A takovou audioknížkou Na ostřích čepelí v každém případě je. Takže…pokud jste po sérii ještě nečetli, nebo neposlouchali, rozhodně to koukejte napravit. A využijte té jedinečné možnosti, že vám Žambochovi knížky Vydavatelství Walker a Volf poskytuje i jako audioknížku, kterou můžete otevřít i v případě, že vás bolí oči a prostě nejste zrovna stavění na to, koukat do písmenek. :) A to jako fakt chcete. Páč to se vyplatí.